Kandidaten voor VVD Heumen

Terugblik raadsvergadering 08-07-2021

Ze komen eraan: de gemeenteraad verkiezingen!

Het begint nu echt te leven… en dan bedoelen we: de gemeenteraad verkiezingen. Ons motto voor de komende vier jaar is: Ruimte om te leven, te wonen en te ondernemen. De inwoner voorop

Wij willen een gemeente waar het goed wonen, opgroeien, werken en ontspannen is. Onze leden zijn lokaal zeer betrokken en worden goed gevonden door de inwoners.

We deelden het al eerder, maar na 24 jaar is er een wisseling van de wacht. Voormalig fractievoorzitter Harry Smeets draagt het stokje over aan Edwin Claassen. Edwin is sinds 2018 raadslid, is in het dagelijks leven cijferanalist met zijn eigen bedrijf en woont in Heumen. Harry, strategisch adviseur bij de gemeente Venlo, blijft natuurlijk nauw betrokken bij de partij als nummer twee op de lijst.

Op nummer drie staat Christel Verbiesen ook ondernemer en wonend in Malden. Erik Verbeek neemt plek vier voor zijn rekening. Erik was 10 jaar raadslid en is tijdelijk werkzaam in Wenen als Defensie Attache op de Nederlandse Ambassade. Ook iets wat we natuurlijk fantastisch vinden. Welverdiend. Zoals je ziet een behoorlijke batterij (bestuurlijke) ervaring en een nieuwkomer.

Voor ons is het belangrijk dat de mondige burger altijd gehoor vindt. De afgelopen jaren wisten wij veel zaken die in onze gemeente spelen op de politieke agenda te krijgen. Denk hierbij aan zaken als woningbouw (Kanaalzone), gemeentelijke financiën, veiligheid en leefbaarheid. En daar zijn we trots op!

We schuwen hierbij moeilijke (ogenschijnlijk onhaalbare) onderwerpen niet. Jarenlang waren andere partijen cynisch over woningbouw aan de Kanaalzone Malden en toch hebben wij doorgezet. Van cruciaal belang voor een levendig centrum en het voortbestaan van de verenigingen in onze mooie gemeente.

Soms vergeten we wel eens dat het belangrijk is om ook op de lange termijn te focussen. Hoe ver deze ook verwijderd lijkt. Wij blijven dit soort zaken op de agenda zetten en houden koers.

Voor ons geldt: afspraak is afspraak.